Mina sidor

2012-08-13

INSPIRERAD

Ja, jag blir ju så väldigt inspirerad av alla fina bloggar som finns. Kreativiteten flödar och jag vill göra ALLT! Man kan nog kalla mig för en virkanalfabet, men jag tänkte ändå testa på virkning.

Oj vad jag har klurat över sm, fm, lm, st och den värsta tst. Men som tur är kan man ju googla på dem och få bra hjälp. Jag var hyfsat okontaktbar när jag superfokuserad försökte mig på konsten att tillverka en klädnypefjäril... precis som på bilden hos bloggen Mestvirkat... Jag har nu lyckats knåpa ihop några stycken små fjärilar men ännu inte monterat dem... det är lite av mitt problem, jag gillar att starta projekt men har svårt att slutföra dem..


Och sedan fick jag ett ryck när jag såg helt fantastiska lakan där de hade virkat till en jättesöt kant, det såg enkelt ut... DET borde jag greja! Så jag satte mig alldeles nyss ute i kvällssolen och virkade till en del av kanten på en linneservett... med lite övning så kan nog detta bli jättefint. Och det VAR verkligen enkelt! Nu ska det bara slutföras.... innan jag kan göra det på "riktigt".
Så här fint såg det ut på bilden jag hittade här...



Jag tror att jag behöver våga testa lite mer, det är ju egentligen inte så krångligt bara man tar det lugnt och prövar... Sedan har jag en galen dröm om att våga måla ett kul mönster jag sett på en annan blogg, på mina tråkiga vita hallgarderober... klotter på frihand :)

Det är ju egentligen bara att rolla över med vit färg om det inte blir bra.... det kanske får bli nästa helgs projekt...

En alldeles fantastiskt vacker god kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar