Mina sidor

2012-09-18

SOLROS

Jag tycker så väldigt mycket om solrosor och nu äntligen har vår solros börjat blomma... det tog lite extra lång tid eftersom jag fick börja om odlingen några gånger eftersom sniglarna åt upp de små groddarna, men denna plantan klarade sig...
Sprider verkligen sol i det annars ganska blöta väder som visat sig idag. Tycker lite synd om mig själv som frös in i märgen av att stå vid längdhoppsbanan på dotterna frilufsdag i ösregn idag... och när solen tittade fram slängde jag såklart av regnajackan på läktaren och återgick till min tjänst som mätare... då började det regna igen... Men det var väldigt roligt att få se hur de har de i skolan nu.. Skickar en tacksam och stärkande tanke till alla lärare som måste vara de mest tålmodiga som finns!!

Nu blir det gos med två gullungar som har bäddat ner sig i min säng och ska ha filmkväll eftersom deras lärare har studiedag i morgon... (jag vill också ha studiedag...)

God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar