Mina sidor

2012-10-06

Lysekilsutflykt

Oj, vilken dag det har varit idag. Vi har lapat sol och fikat på bullar och varm choklad och haft en urmysig dag där vi har tankat närhet och glädje. Vi har bara gjort vad som fallit oss in, och det enda vi hade bestämt var att vi skulle ha med fika och att vi skulle besöka Havets Hus... sedan råkade vi klättra upp på ett stort utsiktsberg där vi verkligen kunde se både det ena och det andra, inte bara de fina båtarna utan vi upptäckte att vi hade full utsikt över kallbadhuset också... pinsamt tyckte tjejerna...

Vi satt på första parkett för att se en hel drös gamla skutor köra in i hamnen i Lysekil. Jag som just sålt min lilla segelbåt kände ett stort längt efter att få mönstra på något vackert skepp.... Vill bara förtydliga att jag inte alls är någon vidare skeppare, utan bara njuter av att få vara på havet. Tror jag ska kolla upp det till nästa år.. om man kan få åka med på något av skolskeppen..

Och när vi skulle åka hem, så upptäckte vi att alla de fina båtarna låg i hamnen där vi körde förbi... vi tog första bästa parkering och promenerade runt och frossade i tampar, segel, klättrande ungdomar och gamla sjöbusar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar