Mina sidor

Visar inlägg med etikett Böcker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Böcker. Visa alla inlägg

2012-08-02

GOMORRON

Oj vad jag sov gott i morse... Alla tre larmen gick igång och jag sooooov någon slags supersömn.
Det är lite svårt det här med att bryta semestertiderna och gå över till jobbtider igen.

Jag kan för övrigt meddela att vi frossar i böcker just nu hemma hos oss...


Den minsta läser allt hon hittar om hästar, just nu råkar det vara sträckläsning av alla Sigge-böckerna. Den stora läser mangaböcker som jag verkligen inte förstår hur hon kan gilla men det är verkligen det bästa hon vet.... (dessutom läser man dem baklänges... ) Samtidigt läser hon Engelsfors-triologin Eld, Cirkeln och ??? OCH Hungerspelen... snacka om simultanförmåga!!

Men de där triologierna är bra! Jag måste ha ett ungdomligt sinne... he he he...

Och själv frossar jag i böcker om entreprenörer som Steve Jobs (han som förknippas med Apple's storhet), och en ny bok Digitalt entreprenörsskap, som jag gissar är som klippt och skuren för alla som bloggar och så kryddar jag med boken Drunka inte i dina känslor och får inspiration av Vackert med Vintage :)

Hmmm vilken kombination...

2012-07-23

Nya idéer

Råkade ramla över en så vacker bild på en tårta på nätet. Jag fick reda på att bilden var hämtad ur en alldeles ny bok som jag bara var tvungen att köpa. Idag damp den ner i brevlådan... Lomelinos tårtor.

Bilderna i boken gör mig inte besviken, jag får lust att baka en hel hög med tårtor!
Samtidigt som jag beställde boken blev jag naturligtvis tvungen att köpa mig en bakform i litet format och med höga kanter också.. och en sprits och kakskärare :) 


Så nu väntar jag bara på första bästa tillfälle att få pröva på att baka en fantastisk tårta! Kanske om två veckor när jag har ytterligare en semestervecka... det måste ju firas!