Mina sidor

2012-09-29

KLASSUTFLYKT

Sådärja, hur har jag kommit hem från en utflykt med en 4:e klass  som övernattat i två små torp på fjället. Helt utan lyx... Barnen tyckte det var en superutflykt med korvgrillning kring lägereld och chips och läsk på kvällen... och bus! Och jag undrar om det inte var en varg där och smög i skogen också.. som ylade mot fullmånen... ;)
(i alla fall var det något som prasslade läskigt under rampen till utedasset när jag skulle dit... huga..)


Vi föräldrar var också busiga... vi drog fram klockan så den plötsligt var halv elva i stället för typ halv nio... men det lurade inte våra svårt telefonberoende ynglingar som här och där i skogen faktiskt fick tag på lite täckning och kunde kontrollera tiden...

Väldigt, väldigt mysig övernattning och dottern var glad att jag var med. 10-åringar har MYCKET kul funderingar  :)

Men nu blir det ett varmt bad för jag fryser in i märgen efter den regniga ihopplockningen innan hemfärden.... himla skönt med en riktig toalett och en dusch!

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en ljuvlig hajk, och en lika ljuvlig möjlighet att komma hem och njuta av ett lyxigt bad. Att inte ha sätter verkligen perspektiv på saker och ting! Enkelt ÄR ju lyxigt!

    SvaraRadera