Mina sidor

2012-10-05

Mmmmmmm

Har varit lite låg.... det får nog vara ok att vara det ibland... Och det är så skönt när man mår ok igen.. just nu eftersom barnen är glada, vi har ätit god fredagsmiddag och har skrattat mycket ihop. Strunt samma att vi inte kan äga allt annat som alla andra har råd att äga, ha samma kläder som de och strunt samma att de kör bilar eller åker på semestrar som vi inte kan... vi har varandra, vi kan prata om allt, vi har roligt och härligt ihop! Det är lite stökigt för jag kan inte böja mig och städa hela tiden... vi smiter iväg i stället och gör någon mysig skogsutflykt eller tittar på havet eller som idag när vi hade vernissage med salta pinnar och cider... myyyys...

Det är så härligt att höra dem skratta, och det gör de mycket och ofta... jag ser det som ett gott tecken. Naturligtvis är det upp-och-ner med en tonåring i huset som har humör man aldrig kan vet vad det blir av.. men det är den goaste tonåring som finns... och hon pratar med mig om allt. Vilken tur för mig :)

Hittade den här texten någonstans... den är så bra!
Tog en liten promenad med kameran och jag samlade små härliga glädjeintryck lite här och där... det gäller att se det stora i det lilla ;)
Och så när jag gick förbi ett härligt litet hotell vid vattnet.. så gick jag in på uppfarten, vände och så vände jag tillbaka igen... och så gick jag in och frågade om en kopp kaffe i solen och det var helt ok... och det var en SÅ härlig kopp kaffe !!!!!


2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder och så klokt! Men det är svårt att leva i en perfektionistisk värld och inte ha allt, ofta känner jag mig i alla fall som att jag inte riktigt passar in. Men vem blir lyckligare av en cool bil? Egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, den coola bilen existerar inte hos oss... men vi brukar "pimpa" den med rosa rattmuff för att göra det lite roligare :)
      Det är konstigt att man kan känna sig så klok och insiktsfull ibland och i andra fall känner man sig så våldsamt avundsjuk på alla andra... hmmm... nej bort, bort... jag känner bara glädje just nu :)

      Radera