Fler hål finns på fotoutmaningen vänner emellan hos Edith och jag och hos Mamma med ambitioner.
Mina sidor
Visar inlägg med etikett Fotoutmaning vänner emellan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fotoutmaning vänner emellan. Visa alla inlägg
2012-10-28
Hål - fotoutmaningen
Det här var sannerligen ingen lätt fotoutmaning.... eller det lättaste att fota just nu hade varit min plånbok. Den är som ett riktigt stort hål den här månaden.. men det hade blivit för trist...
I stället letade jag upp ett hål från vackra Lysekil. Undrar vad det var man band fast i dessa en gång i tiden... stora eller små skutor...
2012-10-14
STAPLAT
En utmaning att fota staplar passar mig perfekt. Jag har hur många staplar som helst hemma hos mig... De försvinner ibland, men oftast kommer de tillbaka.... post, barnens läxlappar, tidningar, böcker, tvätt, disk... Oftast är staplarna ett tecken på min tidsbrist, men jag brukar snabbt övertyga mig själv att jag gör viktigare saker än att städa undan staplarna...
Men min tidningsstapel gillar jag :)
Men min tidningsstapel gillar jag :)
Ha en riktigt go söndag!
Fler staplar finns hos Edith och jag och hos Mamma med ambitioner som håller samman våra fotoutmaningar.
2012-09-16
Fotoutmaningen... H2O
H2O... ordet får mig att tänka på minsta dotterns tema i skolan just nu... kretsloppet och deras molekylbilder med två vita och en röd plupp som representerar vatten eller H2O... :)
Vatten förknippar jag med något djupt.... något jag dras till när jag behöver lugn i själen... havet... och vidder/vyer/horisont.... och bad med lek, skratt och fika... livsnödvändigt.
Vatten förknippar jag med något djupt.... något jag dras till när jag behöver lugn i själen... havet... och vidder/vyer/horisont.... och bad med lek, skratt och fika... livsnödvändigt.
Fler tolkningar av H2O finns hos Edith och jag och Mamma med ambitioner, som håller igång denna fotoutmaning.
2012-08-19
Fotoutmaningen "Huvudsaken"
Jag är med i en fototumaning, Fotoutmaning vänner emellan. Den här veckan är temat "Huvudsaken".
För mig finns två huvudsaker. Mina barn!
Här har jag lyckats fånga dem på bild när de inte har en aning om att jag fotar dem. Underbart härligt för mitt mammahjärta att se :)
För mig finns två huvudsaker. Mina barn!
Här har jag lyckats fånga dem på bild när de inte har en aning om att jag fotar dem. Underbart härligt för mitt mammahjärta att se :)
2012-08-05
ALL ALONE - FOTOUTMANINGEN
Det här temat var klurigt och ändå inte. Plötsligt ser man saker som är 'all alone' överallt...
Jag har varit på utflykt till Stångehuvud i Lysekil ent väldligt enslig men vacker plats. Det var nog väldigt ensamt att jobba som fyrvaktare i Fyrhuset under slutet av 1800-talet.
Det är en härlig utflykt att klättra runt på alla släta granitklippor, eller titta ut mot horisonten.
Igår varnade de för åska och massor med regn. Men jag hade ju lovat barnen att vi skulle åka och bada... och de var envisa och ännu regnade det inte.... Så vi packade kvällsfika och gav oss av till vår favoritbadplats.
Såklart.... regnet öste och åskan dånade, men den minsta badade i alla fall och var lycklig. Hon hade ju hela badplatsen för sig själv :)
Jag har varit på utflykt till Stångehuvud i Lysekil ent väldligt enslig men vacker plats. Det var nog väldigt ensamt att jobba som fyrvaktare i Fyrhuset under slutet av 1800-talet.
Det är en härlig utflykt att klättra runt på alla släta granitklippor, eller titta ut mot horisonten.
Igår varnade de för åska och massor med regn. Men jag hade ju lovat barnen att vi skulle åka och bada... och de var envisa och ännu regnade det inte.... Så vi packade kvällsfika och gav oss av till vår favoritbadplats.
Såklart.... regnet öste och åskan dånade, men den minsta badade i alla fall och var lycklig. Hon hade ju hela badplatsen för sig själv :)
Etiketter:
All alone,
Fotoutmaning vänner emellan
2012-07-22
Fotoutmaningen "Tillsammans"
Under tre veckor den här sommaren har jag och mina två tjejer varit ute på en roadtrip i Europa. Vi har åkt härs och tvärs med vändplats Pula i Kroatien. Det innebar förstås att vi fick möjlighet att upptäcka jättemycket spännande och vackert. Så det jag tänker bidra med i veckans utmaning är några tillsammansbilder från vår resa.
| Rovinj... många båtar tillsammans... |
| Vi kollar in den helt fantastiska utsikten i Schweiz |
| Så mycket fantastiskt god mat! |
| Hamnkranar i en fantastisk solnedgång i Pula |
| Tillsammans mot Milano / Lugano |
| Viktiga drycker tillsammans i kylskåpet |
| Ett gäng kroatiska stenar |
| Bad i Gardasjön |
| I Venedig kan man inte vara annat än tillsammans... |
| Mina fina.. |
![]() |
| VM-fotboll i Italien skapar en viss gemenskap märkte vi... |
| Ja, det är bra med vätska i 40-graders värme... |
| Borta bra, men hemma bäst.. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



