Tar mig till affären för att köpa silikon till borrning i badrum.. men kommer ut med akvarellblock och pensel... Hur blev det så...? Tolkar det som att det bor en inre konstnär i mig som vill ut.... eller nåt.. :)
Mina sidor
2012-07-24
2012-07-23
Nya idéer
Råkade ramla över en så vacker bild på en tårta på nätet. Jag fick reda på att bilden var hämtad ur en alldeles ny bok som jag bara var tvungen att köpa. Idag damp den ner i brevlådan... Lomelinos tårtor.Bilderna i boken gör mig inte besviken, jag får lust att baka en hel hög med tårtor!
Samtidigt som jag beställde boken blev jag naturligtvis tvungen att köpa mig en bakform i litet format och med höga kanter också.. och en sprits och kakskärare :)
Så nu väntar jag bara på första bästa tillfälle att få pröva på att baka en fantastisk tårta! Kanske om två veckor när jag har ytterligare en semestervecka... det måste ju firas!
2012-07-22
Gör om / gör bättre
Nu vill jag bli färdig hemma med allt mitt fixande eller i alla fall så färdig så att jag inte snubblar över flyttlådor eller river mig på avskruvade handledare i trappan....
På tal om det sista, hade det varit häftigt med en svart handledare mitt i allt det vita???
Ja, det finns så otroligt mycket fint. Ofta är det det enkla som är det bästa. Blev lite inspirerad av de där randiga kuddarna... om jag skulle ta och dra fram symaskinen också, så har jag ett projekt till på gång :)
På tal om det sista, hade det varit häftigt med en svart handledare mitt i allt det vita???
![]() |
| Svart handledare |
![]() |
| Tavelvägg |
![]() |
| Stilrent vardagsrum |
![]() |
| Vola, I like (Arne Jacobsen) |
Etiketter:
Arne Jacobsen,
Inredning,
Svart,
Vitt
Fotoutmaningen "Tillsammans"
Under tre veckor den här sommaren har jag och mina två tjejer varit ute på en roadtrip i Europa. Vi har åkt härs och tvärs med vändplats Pula i Kroatien. Det innebar förstås att vi fick möjlighet att upptäcka jättemycket spännande och vackert. Så det jag tänker bidra med i veckans utmaning är några tillsammansbilder från vår resa.
| Rovinj... många båtar tillsammans... |
| Vi kollar in den helt fantastiska utsikten i Schweiz |
| Så mycket fantastiskt god mat! |
| Hamnkranar i en fantastisk solnedgång i Pula |
| Tillsammans mot Milano / Lugano |
| Viktiga drycker tillsammans i kylskåpet |
| Ett gäng kroatiska stenar |
| Bad i Gardasjön |
| I Venedig kan man inte vara annat än tillsammans... |
| Mina fina.. |
![]() |
| VM-fotboll i Italien skapar en viss gemenskap märkte vi... |
| Ja, det är bra med vätska i 40-graders värme... |
| Borta bra, men hemma bäst.. |
2012-07-20
IKEA tur och mycket energi
Har varit på blixvisit på IKEA tillsammans med Stina. Vi fullkomligt förlorade oss i förvaringsboxarna och hem kom vi med ett antal olika varianter för att testa vad som passar oss pysseltjejer bäst.
När vi kom hem så flödade inspirationen och upp sattes gardiner på uteplatsen, trots att jag lovat mig själv att gardiner i uterum är det fulaste jag vet... hmmm.. det blev riktigt mysigt ;)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







